dilluns, 2 de setembre del 2013

Setembre efectivament, effectivement !

Setembre promet ser particularment intens a la meva vida aquest cop. Avui ha sigut un dia amb les hores i l'impacte de tres dies a l'hora... 
Primer, el dol, aquest matí de la casa on he viscut tots aquests darrers anys: després d'unes obres majors, serà una altra etapa... és un esdeveniment que he estat desitjant, esperant i celebrant perquè és bo per a mi... però sentir picar, i veure com se li "feia mal" a la casa, com se la feia malbé, m'ha impressionat. ... No m'esperava sentir un calfred, una tristesa... no m'imaginava desemparada i amb sentiment de pèrdua al mig de les runes...  
Després, a la feina, a la biblio,  la bogeria de la "rentrée" i la perspectiva d'un any més amb manca de personal, de mitjans, de temps per tota la feina a fer, de temps per descansar... 
I llavors la ullada que li he fet al bloc de la meva filla, que està a l'Índia. Unes emocions, unes impressions... La conec prou bé, crec, però aquest viatge seu és l'ocasió d'un redescobriment o d'un descobriment d'una altra manera. A través dels seus "posts" veig la seva força, les seves conviccions, la seva escriptura (que sempre m'ha agradat) , la seva sensibilitat a través d'altres miralls: aquest darrer post en particular, "Visita a McLeod Ganj", m'ha fet impressió:  http://www.de-catalunya-a-la-india.blogspot.com.es/2013/08/visita-mcleod-ganj.html. Mare meva !

Septembre promet d'être particulièrement intense dans ma vie cette année, décidément ! Une journée qui semble avoir pris à son compte les heures et l'impact (sur le dos, la tête, le coeur) de trois journées à part entière. 
D'abord, le deuil, ce matin, de la maison qui m'abrite depuis belle lurette et qui subit des transformations que j'ai désirées, dont j'ai célébré l'avénement, qui seront bonnes pour moi... Mais je ne m'attendais pas à ressentir un effroi, de la peine, et à me sentir perdue au milieu des décombres... une page se tourne et pour le meilleur mais les coups de massue m'ont fait comme mal... enfin... 
Puis au boulot, à la bibli, la folie de la rentrée et la perspective d'une année à manquer de personnel, de moyens, de temps pour tout ce travail, de temps pour me reposer... 
Ensuite, le clic sur le blog de ma fille, qui, donc, est en Inde. Je la connais pourtant bien mais la redécouvre à travers ses posts, je vois sa force, ses convictions, son écriture (qui me plaît depuis longtemps), sa sensibilité à travers d'autres miroirs: ce post, surtout m'a impressionnée, il est en castillan, je vais le traduire et le mettre en commentaire, demain: http://www.de-catalunya-a-la-india.blogspot.com.es/2013/08/visita-mcleod-ganj.html. Oh, nom d'un chien !

Bon, voilà, fins aviat ! Muriel

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada